Allmänna frågor
Vem kan sälja?
Vi vänder oss inte till privatpersoner. Endast skolklasser, idrottslag eller föreningar kan sälja Sockgrossistens produkter.
Varför ska vi välja Sockgrossisten?
Vi erbjuder ett brett sortiment av hög kvalitet till ett bra pris. Försäljningen är enkel att administrera, vi packar er order per säljare. Ni får en hög förtjänst på 30% på hela försäljningen. Inga extra avgifter tillkommer, vi skickar både säljmaterial och produkter helt fraktfritt.
Måste vi sälja för en viss summa?
Nej, vi ställer inga krav på hur mycket ni säljer, men vi ser helst att de flesta av antalet säljare ni angivit är med och säljer.
Hur mycket pengar kan vi tjäna?
Klassen, laget eller föreningen tjänar 45-150 kr per sålt paket (30% på försäljningssumman).
Hur länge kan vi sälja?
Vi rekommenderar att ni säljer aktivt två till fyra veckor.
Var produceras produkterna?
Vår tillverkning sker främst i Turkiet där ledtiderna är betydligt kortare än importer från t ex Asien. Endast en liten del av vårt sortiment produceras i Kina.
Vad ingår i startpaketet?
Varje säljare får en katalog, en beställningslista och inloggningsuppgifter. Gruppen får även en gratis visningskasse.
Vad är en kampanjkod?
Vi har olika kampanjer som pågår under året. Läs mer om villkoren för aktuell kampanj på vår webbsida. Kampanjkoden ska fyllas i vid uppstart av försäljning.
Är merinoullen mulesingfri?
Vi använder endast certifierad mulesingfri merinoull i våra produkter.
Var produceras produkterna?
Vår tillverkning sker främst i Turkiet där ledtiderna är betydligt kortare än importer från t ex Asien. Endast en liten del av vårt sortiment produceras i Kina.
FRÅGOR OM RETURER, BYTEN OCH REKLAMATIONER
Hur snabbt måste vi skicka in eventuella returer?
Samtliga returer bör vara registrerade 14 dagar efter leveransen. Eventuella byten och returer samlas in av kontaktpersonen som tar det vidare till Sockgrossisten. Gruppen har 1 st gratis returfrakt.
Hur gör jag om någon vill göra en tilläggsbeställning?
Kontakta gruppens kontaktpersonen och fråga om det blir aktuellt med en tilläggsbeställning.
OM LEVERANSER
När kommer katalogerna?
Vi skickar säljmaterialet ett par dagar efter vi mottagit beställningen. Leveransen går antingen till ett ombud eller direkt till mottagaren beroende hur många kartonger som skickas. Om sändningen går till en privatperson och består av flera kartonger kontaktar DHL mottagaren för leveransdag. Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor.
Kan jag ändra leveransadressen efter inskickad order?
Det går bra att ändra leveransadressen till en annan, så länge sändningen inte har hunnit lämna vårt lager. Önskar ni ändra leveransadressen av en pågående sändning, måste ni kontakta vår kundtjänst omgående. Det tillkommer en avgift enligt DHLs taxa.
Hur snabbt får vi beställda varor?
Vi skickar gruppens samlade order inom 10 arbetsdagar. Det är viktigt att välja en leveransadress där någon kan ta emot varorna på dagtid. Exempelvis kan leveransen ske till skolan, föreningslokalen, hemmet eller arbetsplatsen. Om sändningen går till en privatperson kontaktar DHL mottagaren för leveransdag. Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor.
Kan man bestämma dag för leveransen?
Om sändningen är adresserad till en privatperson kontaktar DHL mottagaren för att komma överens om leveransdag.
OM FÖRSÄLJNINGEN
Hur gör jag om någon vill göra en tilläggsbeställning?
Kontakta gruppens kontaktpersonen och fråga om det blir aktuellt med en tilläggsbeställning.
Sockgrossistens Villkor
För mer information se allmänna villkor <a href="https://www.sockgrossisten.se/integritetspolicy/">Integritetspolicy – Sockgrossisten</a>
Hittar du inte svar på din fråga?
Om du inte hittar svar på din fråga kan du alltid kontakta oss via mail eller kontaktformulär.
Kontakta ossKom igång på fem minuter
Vad roligt att du vill komma igång! Registrera eller beställ hem mer information kostnadsfritt. Vi hjälper dig hela vägen. Du kan även ladda ner och skriva ut vår information direkt:
Ladda ner PDF med information- Steg 1
- Steg 2