Ring oss gärna på 033-12 42 50 eller mejla till info@sockgrossisten.se

Vanliga frågor

Efter drygt 25 år i branschen har vi fått många frågor och ger därför här svar på de vanligaste. Hittar du inte svaret du söker kan du alltid kontakta oss genom att slå en signal eller mejla oss.

Frågor om beställning

> Behöver vi betala för varorna innan de är sålda?

Nej, ni betalar i efterhand för de varor som ni sålt. Ni får en faktura tillsammans med varorna, som förfaller 15 dagar efter leveransen.

> Måste vi sälja för en viss summa?

Nej, vi ställer inga krav på hur mycket ni säljer. Ni tjänar 42 kr från det första sålda paketet.

> Hur ska vi komma igång med att tjäna extra pengar?

Diskutera hur mycket pengar som ni behöver tjäna för att kunna göra er resa etc. Räkna ut hur många paket ni behöver sälja för att nå era mål. Grupper med tydliga mål tjänar mer!

Beställ försäljningskataloger till alla som ska sälja. Engagera föräldrar och andra vuxna så att de känner sig involverade i er strävan att tjäna pengar till klassresan, cupen eller lägret.

> Varför ska vi välja Sockgrossisten?

Vi har vardagsprodukter som är lätta att sälja. Vi ger lång betalningstid och ger bra vinstmarginaler så att ni kan tjäna mycket pengar. Ni säljer produkter till konkurrenskraftiga priser. Priset är en viktig del när man ska tjäna pengar till skolklassen eller föreningen.

> Hur mycket pengar kan vi tjäna?

Ni bestämmer hur mycket pengar ni tjänar!
Titta på webbplatsen under priser och villkor hur mycket pengar ni kan tjäna.

> Vad gör jag om någon i gruppen inte kan göra sin beställning?

Du som kontaktperson kan lägga in beställningar åt andra i gruppen från din inloggningssida.

> Hur gör vi med visningskassen?

Ni får en visningskasse gratis som ni får behålla. Ni kan beställa extra visningskassar för 100 per kasse. Extra beställda visningskassar faktureras efter försäljningen.

 

Om försäljningen

> Hur beställer man?

Ansvarig person kan ringa eller beställa på webbplatsen. Vi tar emot din order vardagar mellan 08.00 -17.00. Vi gör allt för att ni ska vara nöjda, så tveka inte att ringa oss om det är något ni undrar över. 

> Hur gör vi om någon vill beställa flera paket efter att vi lagt order?

Ni kan göra en efterbeställning 14 dagar efter huvudleveransen. Vi skickar varorna fraktfritt samtidigt som vi skickar eventuella byten.

Om leveranser

> När kommer leveransen?

När den som kontaktperson har skickat ordern till oss tar det upp till en vecka innan vi skickar era varor. Du får ett mejl när varorna skickas.

Speditören kontaktar dig sedan för att avisera när leveransen kommer. Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor.

> Vilka leveransvillkor gäller?

Moms och frakt ingår i alla priser.
En person över 18 år måste ansvara för beställningen.

> Hur snabbt får vi leveransen?

Vi skickar leveransen inom 10 dagar. Det är viktigt att välja en adress där någon kan ta emot varorna på dagtid.

Efter att vi fått beställningen ringer vi för att bekräfta. Samtidigt frågar vi efter personnummer så att vi kan göra en kreditkontroll.

Om allt är i sin ordning levererar vi inom 2 -5 arbetsdagar, så att ni snabbt kan komma igång med försäljningen. Vi använder DHL som kör ut varorna till er leveransadress. Det är viktigt att välja en adress där någon kan ta emot varorna på dagtid. Exempelvis kan leveransen ske till skolan, föreningslokalen, hemmet eller arbetsplatsen.

> Kan man bestämma dag för leveransen?

Ja, man kan bestämma vilken dag leveransen ska komma. DHL ringer er dagen innan leverans.

Frågor om returer, byten och reklamationer

> Hur snabbt måste vi skicka in eventuella returer?

Samtliga returer bör vara registrerade 14 dagar efter leveransen. Eventuella byten och returer samlas in av den som är kontaktperson. Gruppen har 1 st gratis returfrakt.

> Hur gör vi om en kund vill byta eller reklamera en produkt?

Om kunden vill byta en vara ska hon/han i första hand kontakta säljaren. Om gruppen redan har utnyttjat gratis fraktreturen så kan kunden gå in på vår webbplats och registrera bytet. På webbplatsen kan kunden även registrera sin reklamation utan att kontakta säljaren.